Fäviken-update

Ja, då var man tillbaka efter 3 dagars jobb. Vädret var lite si och så, men vi hade i a f bättre väder än många andra ställen runt omkring. Torsdagkväll var det soligt och fint, dock förmörkades det lite p g a att det inte fanns tältpinnar till tältet vi lånat. PANIK!  Att sova själv i bilen är en sak, men 3 stycken?!!! 18.30 åkte vi ner till Östersund, stackars I fick hålla vår tältplats. Hittade tillslut en affär som var öppen OCH hade tält- Coop Forum. Så, efter en nätt tripp på ca 14 mil tor så hade vi i a f tak över huvudet.

Fredag och lördag bjöd på uppehåll, dock var fredagen bättre både besöksmässigt och vädermässigt. Lördagen bestod av en del blåst och målartältet gick tyvärr sönder när vi skulle ta ner det- skräptält från Jysk. Jaha, vad gör man då? Tröstäter hamburgare, tar en öl och tittar på ett irländskt(?) band och hoppas det ordnar sig under morgondagen.

Söndagen blev om än blåsigare och med regn mer eller mindre hela dagen. Det var bara att hoppas att jag kunde få hjälp med tak över huvudet när jag målar.. Sagt och gjort, går till infon, som lovar att någon ska titta på om tältet går att fixa. Nu är det tyvärr omöjligt, men med kravallstaket, tältväggar samt mitt tälttak lyckas dessa innovativa människor fixa ett jättemysigt vindskydd till mig, med tak och allt! STORT TACK till er! Hade inte detta gått att fixa hade jag inte kunnat måla, men nu fick fler glada barn måla sig under söndagen. Jag hoppas alla barn och vuxna var nöjda med målandet! 

Helgen var rätt variationsrik, en äldre herre målade sig till en humla, systrar målade sig till tigrar och geparder (vi hörs kanske igen?), några killar målade sig till spindelmän, dalmatiner och Björnligan. Nämnas bör väl att alkoholhalten nog avgjorde att de målade sig! Barnen blev allt från robotar och drakar till gröna katter, Jokern, vampyrer och hundar. Roligt var det- som alltid- att måla på Fäviken. I år hade jag ju lyxen att ha 2  "medhjälpare" som servade, packade ner tält etc, inte dumt alls! Tack för hjälpen.

Lite bilder kommer jag att lägga upp här, men hann inte ta så många. Har du bilder från årets Fäviken? Hör gärna av dig!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0