Mot Nya Mål!

Ja, nu närmar sig Fäviken med stormsteg och i år är den tillbaka på "rätt helg" igen. Jag kommer att bege mig mot Östersund tidigt torsdag morgon. Där hade jag tänkt handla lite ansiktsmålningsfärg på Hobbyboden samt kolla i lite affärer rent allmänt, när jag ändå har vägarna förbi. Den staden har verkligen ryckt upp innerstan (City, som det skulle ha hetat på 50-talet!), fräscha gallerior och mycket jobb lagt på att hålla City vid liv! Det enda som förtar är väl torget, blev inte så lyckat av vad jag såg sist.

Nu hoppas jag att vi får kanonväder uppe i Fäviken, det har ju inte varit på topp på senaste åren. Hemvägen tar jag över Laxviken/Laxsjö, en kanonfin väg nästan hela vägen och mycket fint att titta på, fina byar, vacker natur etc. Rekommenderas varmt. Man svänger av i Strömsund mot Yxskaftkälen om man kommer norrifrån, kör mot Föllinge och sen Krokom. Kortare väg till Fäviken och mindre trafik än E45:an, man slipper husvagnar och lastbilar. Har sett en alternativ väg till, man kan svänga av mot Fäviken lite tidigare än Krokom, men jag har inte testat den än.

 

Har faktiskt varit i Hoting och måalat en gång till efter marknaden. Det var en familjedag där den 17 juli, med fika, godis, bokutlämning, glassutdelning av GB-gubben och Milkos Tiger och uppträdanden av ett lokalt band samt Clownen Olle, som faktiskt visade sig vara Clownen Mannes son och som bor i Hammerdal av alla ställen. Trevlig tillställning var det i alla fall, tyvärr krockade det med Åsele Marknad, så det var inte så många där. Trevligt initiativ av Bygdens Framtid var det, jag kommer gärna åter, bara jag inte jobbar.

Bilder kommer

 

Nu hoppas jag vi syns i ett soligt Fäviken!

 

Bild: Privat

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0